Page 9 - Media Expres nr. 7 / iulie 2021
P. 9

CSR
                                          LEGISLAȚIE  SATELIT RADIO  DTH  TV  CABLU  AUTORITĂȚI



            Studiu Cartoon Network: schimbările


            climatice, o preocupare pentru copii



             Cartoon Network a publicat, la 7 iulie, re zul atele
                                                       t
             unui studiu la nivel EMEA, care ana izează
                                                l
             punctele de vedere și comporta men ele copiilor cu
                                                t
             vârsta cuprinsă între 6 și 12 ani referitoare la
             schimbările climatice, pro movând un
             comportament responsabil, la
             cartoonnetworkclimatechampions.com/ro­ro .

                  Cercetarea  arată  clar  faptul  că  sănătatea  planetei  este  o
             prioritate  pentru  copii.  Din  numărul  total  de  respondenți,  91%  sunt
             preocupați  de  schimbările  climatice  și  asociază  fenomenul  cu
             sentimente negative precum frică, supărare și îngrijorare. Schimbările
             climatice  sunt  la  fel  de  alarmante  și  pentru  copiii  din  România,  98%
             dintre aceștia asociind fenomenul cu stări negative.
                  Dintre cei 200 de copii români care au participat la sondaj,  90%
             sunt  gata  să  lupte  împotriva  schimbărilor  climatice,  dar  au  nevoie  de
             mai  multe  cunoștințe  și  oportunități  și,  totodată,  se  simt  responsabili
             pentru  îngrijirea  mediului.  Întrebați  cine  îi  inspiră  cel  mai  mult  să­și
             dorească  să  contribuie  la  combaterea  schimbărilor  climatice,  70%
             dintre  copiii  români  chestionați  au  nominalizat  „mama”  drept  cel  mai
             mare  erou  al  lor  care  îi  poate  sprijini  în  combaterea  schimbărilor
             climatice.  „Tata”  și  „profesorii”  au  fost,  de  asemenea,  menționați  ca
             modele de urmat.
                  În  țări  apropiate  precum  Republica  Cehă  și  Polonia,  87%    și
             respectiv  88%  dintre  cei  mici  au  declarat  că  sunt  la  curent  cu
             provocările schimbărilor climatice și se simt îngrijorați, speriați și triști.
             În același timp, 84% dintre copiii din Polonia susțin că sunt pregătiți să
             lupte  împotriva  problemelor  de  mediu,  spre  deosebire  de  Republica
             Cehă, unde doar 49% dintre copii sunt dispuși să își asume misiunea
             aceasta.  Mama  este  sursa  de  inspirație  când  vine  vorba  despre
             protejarea mediului pentru mai bine de 60% dintre copiii atât din Cehia,
             cât  și  din  Polonia,  un  rol  la  fel  de  important  avându­l  și  tatăl  sau
             educatorii.
                  Aproape  toți  copiii  care  au  răspuns  la  sondaj  din  cele  trei  țări


             sus in  că  au  participat  activ  la  cel  puțin  o  activitate  de  protejare  a
               ț
             mediului.
                  Totodată,  rezultatele  arată  că  80%  dintre  respondenții  din
             România, 78% din Polonia și aproximativ 40% din Republica Cehă au
             nominalizat  Cartoon  Network  drept  organizația  care  îi  motivează  și  îi
             ajută să lupte împotriva schimbărilor climatice.
                  WarnerMedia a comandat sondajul online reprezentativ la nivel
             național cu un eșantion de 4.124 de copii cu vârste cuprinse între 6 și
             12 ani din 13 țări din regiunea EMEA (Germania, Franța, Italia, Polonia,
             EAU,  Belgia,  Olanda,  Luxemburg,  Marea  Britanie,  Africa  de  Sud,
             România,  Turcia  și  Republica  Cehă),  realizat  de  Quantilope,  în
             intervalul 28 mai – 11 iunie 2021.
                  Studiul face parte din campania de conștientizare a schimbărilor
             climatice, "Campionii Climei", lansată în toată EMEA la 1 iunie 2021 și
             care  se  desfășoară  în  mai  multe  state  și  în  mai  multe  limbi.  Inițiativa
             dezvoltată  în  parteneriat  cu  WWF  își  propune  să  încurajeze  copiii  să
             rezolve mici provocări zilnice, care reprezintă o diferență semnificativă
             pentru sănătatea planetei noastre.
                  Vanessa  Brookman,  Head  of  Kids,  WarnerMedia  EMEA:
             „Cercetarea suține ceea ce am obținut deja din conversațiile cu tinerii­
             copiilor  le  pasă  foarte  mult  de  planetă  și  sunt  dornici  să  se  implice.
             Aceste  rezultate  se  reflectă  direct  în  crearea  și  lansarea  Cartoon
             Network „Campionii Climei”­ o inițiativă personalizată de conștientizare
             a  schimbărilor  climatice,  care  invită  copiii  din  EMEA  să  facă  față
             provocărilor zilnice care ajută mediul. Deși campania a fost demarată
             de  la  1  iunie,  300.000  de  provocări  au  fost  deja  finalizate,  ceea  ce  dumbrava, Steven Univers, Uimitoarea lume a lui Gumball, Feti țele
             dovedește dorința copiilor de a acționa. Ne face plăcere să motivăm în  Powerpuff și Aventurile fraților urși. Urmărit în 187 de țări, în pes e
                                                                                                                  t
             acest fel fanii tineri și suntem impresionați de modul în care își unesc  450  de  milioane  de  case  și  în  33  de  limbi,  Cartoon  Network  ins piră
             forțele pentru a face diferența”.                   următoarea generație de creatori și inovatori prin implicarea pu bli cu ui
                                                                                                                 l
                  Cartoon Network este o divizie a WarnerMedia și televiziunea de  la  granița  dintre  creativitate  și  tehnologie.  Inițiativele  sociale,  pre cum
             desene  animate  numărul  1  la  nivel  mondial,  oferind  cel  mai  bun  Cartoon Network Clubul Prieteniei, sunt resurse recunoscute și utilizate
             conținut original pentru copii și familii, cu seriale ca Ben 10, Craig și  de copii și adulți pentru ajutor în rezolvarea problemelor de bullying.
                                                                                                    continuare în pag. 10
                                                                                                              9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14